ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ ТА ПОЛІТИКИ В США: ДОСВІД, ТЕНДЕНЦІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ (НА ПРИКЛАДІ УНІВЕРСИТЕТУ ГЕМЛАЙН, М. СЕНТ-ПОЛ)
Олександр Комаренко, кандидат історичних наук, доцент, КНУ імені Тараса Шевченка
Анотація
Стаття присвячена вивченню, аналізу та узагальненню системи викладання історичних та політологічних дисциплін в сучасних місцевих університетах США, ролі та місця сучасних програм академічних обмінів в забезпеченні американських університетів гостьовими професорами заради розширення викладацької та наукової бази. Як приклад було взято університет Гемлайн (Сент-Пол), де автор впродовж академічного року в якості гостьового професора проводив викладацьку та наукову роботу за Програмою Фулбрайта в 2017 – 2018 рр. Доведено, що американські університети місцевого рівня зацікавлені в залученні гостьових професорів/лекторів для читання тих дисциплін та лекційних курсів, які хоча і не є пріоритетними для типового американського вищого навчального закладу, проте є актуальними, злободенними та цікавими як для студентів і викладачів, так і для місцевої громади. Оскільки запросити за власний кошт таких викладачів місцеві вищі навчальні заклади США здебільшого не мають можливості, оптимальним варіантом вирішення цього питання і є застосування різноманітних програм академічних обмінів та грантів, серед яких на самому почесному місці знаходиться Програма імені Фулбрайта.
Ключові слова: США, Програма Фулбрайта, Гемлайн, університет
Завантажити
PDF